Jak mądrze zrzucić zbędne kilogramy?

  1. Jak mądrze zrzucić zbędne kilogramy?

Frazy: jaka jest najlepsza dieta odchudzająca, zdrowe odchudzanie

Wiele mówi się obecnie o problemie otyłości w społeczeństwie. Coraz więcej osób ma poważną nadwagę, która bardzo negatywnie odbija się na ich zdrowiu. Cierpią przede wszystkim kości i stawy, ale może pojawić się też cukrzyca, nadciśnienie, czy zaburzenia układu pokarmowego. Otyłość to bardzo poważny problem społeczny, z którym lekarze i dietetycy starają się walczyć. Na szczęście w walce tej chętnie uczestniczą też osoby publiczne, które zachęcają do zrzucania zbędnych kilogramów i prowadzenia zdrowego stylu życia.

W sieci i kolorowej prasie można znaleźć wiele różnego rodzaju diet wyszczuplających, przed których stosowaniem przestrzegają specjaliści. Wiele z nich faktycznie pozwala na schudnięcie, ale w efekcie pojawia się efekt jo-jo i kilogramy szybko wracają. Niektóre zaś są niebezpieczne dla zdrowia. Przykładem takiej diety jest dieta białkowa, która silnie zakwasza organizm i może powodować uszkodzenia nerek. Takich diet należy wystrzegać się z daleka. Lepszym krokiem jest wizyta u dietetyka, który ustali optymalną dietę.

Jaka jest najlepsza dieta odchudzająca?

Aby dieta była skuteczna i pozwoliła nie tylko na zrzucenie kilogramów, ale również na utrzymanie odpowiedniego efektu, musi być przemyślana. Najlepiej, aby nie stanowiła ona problemu dla osoby odchudzającej się i była smaczna. Dieta musi opierać się na regularnym spożywaniu posiłków o stosunkowo niskiej kaloryczności. Nie powinno być tych kalorii jednak zbyt mało, ponieważ organizm w obawie o ich utratę, zacznie je kumulować. Zdrowe odchudzanie polega na stopniowej utracie kilogramów, na przykład jednego tygodniowo. Wtedy można powiedzieć, że proces ten jest w pełni bezpieczny dla organizmu, a jednocześnie skuteczny.

Istota ruchu fizycznego

Odchudzając się, nie można opierać się jedynie na diecie i ograniczeniu kaloryczności posiłków. Jeżeli tylko stan zdrowia na to pozwala, najlepiej jest włączyć również stopniowo wysiłek fizyczny. Na początek wystarczą codzienne spacery szybkim tempem, najlepiej półgodzinne. Kiedy organizm nabierze nieco sprawności, wówczas można zdecydować się na pływanie lub jazdę na rowerze. Każdy sport będzie dobry, ponieważ liczy się ruch. Najlepsze efekty można osiągnąć intensywnym treningiem, ponieważ ten pozwala na szybkie spalenie tkanki tłuszczowej. Ciekawym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy trenera personalnego, który powinien dopasować ćwiczenia do stanu zdrowia oraz oczekiwanych efektów. Następnie można ćwiczyć na siłowni i stopniowo gubić zbędne kilogramy.