Najlepszy sport dla seniora

Osoby starsze bardzo często narzekają na kiepską kondycję zdrowotną. Najczęściej wynika to z rozmaitych schorzeń, które naturalnie pojawiają się z wiekiem. Należy jednak zauważyć, że spora grupa seniorów nie ma żadnej aktywności fizycznej w ciągu dnia. Takie osoby rzadko uprawiają sport, a niekiedy nawet nie ruszają się z własnego domu, chyba że po zakupy spożywcze. Tendencja ta ma wpływ na mniejszą ruchomość stawów, a z czasem może spowodować nawet unieruchomienie. W szczególności osoby, u których pojawiają się właśnie problemy z bolesnością i sztywnością stawów powinny zacząć ruszać się i walczyć z objawami starości.

Odpowiedni sport dla seniora

Osoba starsza, która od lat nie ma aktywności fizycznej i spędza większość dnia w pozycji siedzącej nie może z dnia na dzień wsiąść na rower i jechać do innej miejscowości. Taki wysiłek powinien być stopniowo zwiększany i w pełni bezpieczny. Najważniejszy jest oczywiście stan zdrowia seniora. Jeśli lekarz nie widzi przeciwwskazań, wówczas można rozpocząć swoją przygodę z ruchem. Na początek wystarczą na pewno codzienne spacery. Wspaniale, jeżeli w domu mieszka pies, ponieważ ten zachęca do wyjścia z domu chociaż na kilka minut. Każdego dnia warto wykonać półgodzinny spacer, odpowiednim tempem. Samo oddychanie świeżym powietrzem ma już wiele dobroczynnego wpływu.

Dobrym sportem dla każdego seniora będzie na pewno pływanie albo ćwiczenia w wodzie. Wiele osób przyznaje, że w wodzie znacznie łatwiej można się ruszać i nie stanowi to obciążenia dla stawów. W szczególności będzie to wygodne dla osób z nadwagą, ponieważ nie odczują żadnych dolegliwości bólowych. Doskonałym pomysłem są również spacery z kijkami do nordic walkingu. Kijki te bardzo dobrze odciążają stawy kolanowe, kostki i biodra. Oczywiście, należy zachować odpowiednie tempo takiego treningu.

Ćwiczenia dla osób starszych

Każdy senior może również gimnastykować się we własnym domu. Nie ma problemu ze znalezieniem filmików instruktarzowych z ćwiczeniami, które nie są wymagające i nie obciążają stawów. Taka delikatna gimnastyka na pewno przedłuży sprawność stawów i powięzi, które staną się bardziej elastyczne. W ten sposób można też szybko zgubić zbędne kilogramy. Starość wcale nie musi oznaczać braku sprawności i otyłości. Nawet osoby w podeszłym wieku mają jeszcze szansę na poprawę jakości swojego życia, jeśli tylko zdecydują się na odrobinę ruchu każdego dnia. Ważne jest wsparcie rodziny w aktywizacji seniora.