Prawidłowe odżywianie źródłem zdrowia

Coraz więcej osób interesuje się obecnie zdrowym stylem życia i chce zachować sprawność na długie lata. Bardzo ważny jest przy tym wysiłek fizyczny, ponieważ zapewnia spalanie kalorii, a także dobre samopoczucie. Dzięki spacerom, pływaniu, czy jeździe na rowerze można skutecznie zminimalizować ryzyko zachorowania na choroby cywilizacyjne, które niestety dopadają spora grupę społeczeństwa. Coraz więcej mówi się również o tym, że jedzenie ma ogromny wpływ na nasz stan zdrowia i wygląd. Jesteśmy tym, co zjadamy, dlatego warto o tym pamiętać.

Jak jeść zdrowo?

Przede wszystkim, oznacza to regularne spożywanie posiłków. Większość osób popełnia kardynalny błąd i jada za rzadko i zbyt mało. Paradoksalnie, ma to ogromny wpływ na zaburzenia metabolizmu i jego zwolnienie. Zaleca się, aby osoba dorosła zjadała około pięciu posiłków w ciągu dnia, w równych odstępach czasu i najlepiej o stałych porach.

Najważniejszym posiłkiem jest zawsze śniadanie, ponieważ musi dostarczać energii na cały poranek. Dobrze, jeśli jest to posiłek węglowodanowo – białkowy. Do południa nie trzeba obawiać się owoców, ponieważ cukier w tych godzinach nie jest jeszcze szkodliwy. Popołudniu najlepiej nie decydować się na nie, a w szczególności nie powinno się ich jeść wieczorem. Najmniejszym i najlżejszym pod kątem kaloryczności powinna być oczywiście kolacja. Wspaniale, jeśli składa się ona z samych warzyw.

Jakie produkty żywieniowe są najzdrowsze?

Bardzo istotną kwestią jest również kompletowanie odpowiednich składników. Wcale nie muszą być to produkty wymyślne. Najważniejsze, aby były świeże i jak najmniej przetworzone. Warto warzywa i owoce kupować na bazarku od lokalnych rolników, podobnie jak nabiał. Dobre jakościowo produkty można też znaleźć w sklepach ekologicznych.

Najwięcej w diecie powinno znaleźć się właśnie warzyw, ponieważ są niskokaloryczne, zawierają mnóstwo witamin i działają na nasze jelita jak naturalny odkurzacz. Po nich znajdują się zboża, a dopiero później mięso i ryby oraz nabiał. Warto wybierać produkty pełnoziarniste i grube kasze, ponieważ są źródłem cennego dla nas błonnika pokarmowego. Jeżeli na talerzu ma pojawić się mięso, najlepiej, żeby było to chude mięso, na przykład królik lub indyk, a nie czerwone. Na takie można pozwolić sobie maksymalnie raz w tygodniu. Najlepiej spożywać sporo ryb, ponieważ są one cennym źródłem kwasów tłuszczowych, podobnie jak oliwa z oliwek. W diecie bardzo ważne jest też nawadnianie organizmu. Należy wypijać dwa litry wody niegazowanej w ciągu doby. Można pić zieloną herbatę i ziołowe napary, ale lepiej unikać soków, napojów gazowanych oraz kawy.